Totaal aantal pageviews

vrijdag 27 april 2012

Hallo,

Vandaag breng ik jullie nog eens een receptje. Natuurlijk weer zelf uitgevonden! Ik noem het mijn bourcinschotel.
Nu ben ik al iets beter geworden in het inschatten hoeveel ik nodig heb, meestal kan heel de straat bij mij komen eten :D 
Dit heb je dus nodig voor 2 volw en 2 kids: 

  • 250gr penne
  • 450gr gehakt
  • 1 rode paprika
  • 1 groene paprika
  • 1 teentje look
  • 1 potje bourcin cuisine tomaat (rode) 
  • Spekblokjes
  • Olie of boter
  • Kruiden
  • Gemalen kaas en paneermeel voor de korst
  • Groentenbouillonketeltje
  • 1 klein potje tomatenpuree
  • Water
Je hebt 1 kookpot nodig voor je penne en 1 wokpan voor je gehaktmengeling.
En dan nog een ovenschotel.
Voor de penne veronderstel ik dat ik geen uitleg hoef te geven.
Voor de saus natuurlijk wel.
Ik gebruik tegenwoordig dus olie maar je kan ook boter gebruiken.
Eerst bak ik de spekblokjes even aan en derna mag ook het gehakt erbij.
Ondertussen snijd ik de paprika's in kleine blokjes, die mogen ook in de wokpan. 
De look fijn snijden en ook toevoegen.
Als ik geen look heb dan voeg ik een keteltje van Maggi toe met look ipv groentenbouillon.
Ondertussen kookt het water al goed voor de pasta en mag die in de pot.
Als alle groenten ook gaar zijn mag het potje tomatenpuree er ook bij en dezelfde hoeveelheid water.
Alles goed omroeren en ook het bourcinpotje mag er in.
Als je het iets te weinig saus vind kan je een beetje water toevoegen maar is meestal niet nodig.
Als de pasta klaar is, is de saus dan ook klaar.
Eerst de penne in de ovenschotel en daarover de gehaktmengeling.
Daarna met kaas, boter en paneermeel het korstje voorbereiden en de oven in!
Een paar minuutjes in de oven en klaar is kees :D
Smakelijk! 
Ohja nog een fotoke :)  




Via Kneipp kan je meedoen om een cadeauset te winnen! ik heb alvast voor Genieten & lekker buiten gekozen!  Veel succes allemaal.


11 mei mag ik op intakegesprek voor de opleiding, ben eens benieuwd wat het zal geven! 

Verder wil ik mijn schoonmoeder veel beterschap wensen, hoop dat ze snel terug de 'oude' is ;) 

Nog een waske insteken en stofzuigen en om de kindjes gaan, hopelijk is het straks wat droog en zijn we nie kletsnat zoals gisteren! Goe weekend voor iedereen! XxX

Ps: nog maar 1 kilo kwijt, denk dat ik iets te veel fuck mijn dieet gezegd heb deze week :D 

9 opmerkingen:

  1. Awel meiske, dat is het proberen waard!!! Ik gooi ook altijd van alles onder elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom bij jou eten...je hebt toch altijd over he :-)
    Verder wens ik jou en je gezinnetje een fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. receptje ziet er héél lekker uit, alleen...wij lusten geen spek, kan dit niet verandert worden door hesp of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De Vliegher Wies27 april 2012 om 19:17

    Dit ga ik ook eens proberen, ziet er echt lekker uit,grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er lekker en gemakkelijk uit.Ohja bedankt voor de tip van Kneipp.Heb ook snel mee gedaan.Groetjes en een super fijn weekend voor jullie,appelflap

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jannick je kan het idd vervangen of gewoon weglaten, meestal vergeet ik de spek zelf dus jah :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ah ok, ga het deze week een uitproberen, laat je nog wel weten hoe het smaakte ;-)

      Verwijderen
  7. Ziet er weer heel lekker uit! Dit ga ik zeker proberen! Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er lekker uit en klinkt ook lekker!! staat bij me recepten!! mercikes en laat het smaken, groetjes skrolie

    BeantwoordenVerwijderen